
- 01.02.2024
- Radisson Blu Hotel Olümpia
Spordi Aastakonverents 2024
VÕIDU HIND



2023. aasta veebruaris toimus Äripäeva ja Eesti Olümpiakomitee koostöös esimene Spordijuhtimise Aastakonverents. Konverents kompas piire igas mõttes. Räägiti sportlase ja treeneri vahelistest suhetest, treeneri eetikast, spordimaailma väärtustest ja isiklikest valusatest kogemustest. Konverentsi lõppedes oli kõigil tunne, et sündmus oli edukas ning leiti, et sellest võiks saada iga-aastane traditsioon ning et tuleb käsitleda teemasid, mis on spordiülesed, kuid mõjutavad ka spordivaldkonda tervikuna.
Nii sündiski plaan liikuda koos spordiga ettevõtlusmaailma. Räägime spordi ja ettevõtluse suhetest erinevates võtmetes: sport kui äri, sport ja äri, spordiäri ning ettevõtlus kui sport.
Ootame sellelgi korral põnevaid esinejaid nii Eestist kui ka kaugemalt, nii spordi- kui ka ettevõtlusmaailmast.
Väliskülalistest tuleb kogemusi jagama endine Rahvusvahelise Olümpiakomitee ROK-i televisiooni- ja turundusteenuste tegevdirektor Timo Lumme, kes aastaid vastutas ROK-i ülemaailmse sponsorlusprogrammi eest. Samuti on konverentsile tulemas maailmakuulsa ettevõtte Coca-Cola Company esindaja, kes tutvustab tulevaste olümpiamängudega (Pariis 2024 / Milano 2026) seotud sponsorluse plaane. Unikaalne külaline on Ameerika profijalgpallur Margus Hunt, kellel on olnud võimalus võistelda maailma kõige edukamas liigas, milleks on National Football League (NFL).
Oma mõtteid jagavad Eesti sportlased ja ettevõtjad ning meedia eksperdid. Esinema tulevad Allar Levandi, Are Altraja, Merike Anderson, Marko Kaljuveer, Mati Lilliallik, Erich Teigamägi, Nele Laev, Karl Multer, Merle Viirmaa jpt. Konverentsipäeva juhib Raul Rebane.
Kindlasti paneme esinejaid proovile ka teravates debattides. Arutleme, kui kallis on võit – seda nii emotsionaalses kui ka materiaalses võtmes.
Konverentsi põhiteemad on järgmised:
- spordi- ja meediaõigused,
- kihlveofirmad kui sponsorid – eetiline dilemma,
- sportlaste õigused ja võimalused,
- sport ettevõtluses – on see äri või heategevus,
- naised spordis – millised ootused on naistel nii sportlaste kui ka tarbijatena,
- ajastu märgid, jätkusuutlikkus spordis – sündmused, organisatsioonide käitumine ja kuidas jätkusuutlikkus on sponsorlust muutnud.

Konverentsile on oodatud spordivaldkonna arendajad: spordijuhid, spordivaldkonna toetajad, ettevõtjad ja turundajad, spordiametnikud, treenerid ja sportlased.

Raul Rebane
Meediaekspert ja konverentsi moderaator

Raul Rebane
Meediaekspert ja konverentsi moderaator

Margus Hunt
Ameerika jalgpallur, edukas eestlane

Margus Hunt
Ameerika jalgpallur, edukas eestlane

Timo Lumme
Endine Rahvusvahelise Olümpiakomitee televisiooni- ja turundusteenuste tegevdirektor

Timo Lumme
Endine Rahvusvahelise Olümpiakomitee televisiooni- ja turundusteenuste tegevdirektor

Allar Levandi
Eesti kahevõistleja, treener, olümpiamedali võitja ja ettevõtja

Allar Levandi
Eesti kahevõistleja, treener, olümpiamedali võitja ja ettevõtja

Marko Kaljuveer
Spordiajakirjanik ja spordi suursündmuste meedia peaprodutsent

Marko Kaljuveer
Spordiajakirjanik ja spordi suursündmuste meedia peaprodutsent

Nele Laev
Loovagentuuri Havas Creative OÜ tegevjuht

Nele Laev
Loovagentuuri Havas Creative OÜ tegevjuht

Karl Multer
Tabasco tegevjuht

Karl Multer
Tabasco tegevjuht

Mati Lilliallik
Rahvusvaheliste ja rahvaspordiürituste algataja ja korraldaja

Mati Lilliallik
Rahvusvaheliste ja rahvaspordiürituste algataja ja korraldaja

Merle Viirmaa
Juhtimiscoach

Merle Viirmaa
Juhtimiscoach

Are Altraja
Ettevõtja, Sportlandi asutaja ja omanik

Are Altraja
Ettevõtja, Sportlandi asutaja ja omanik

Heili Teder
Delfi Meedia elamusturunduse ja turundusosakonna juht

Heili Teder
Delfi Meedia elamusturunduse ja turundusosakonna juht

Erich Teigamägi
Ettevõtja ja Eesti Kergejõustiku Liidu president

Erich Teigamägi
Ettevõtja ja Eesti Kergejõustiku Liidu president

Merike Anderson
Eesti edukaim naiskorvpallur

Merike Anderson
Eesti edukaim naiskorvpallur

Harri Ojamaa
FIFA-litsentseeritud jalgpalliagent ja Trequartista Football Management asutaja

Harri Ojamaa
FIFA-litsentseeritud jalgpalliagent ja Trequartista Football Management asutaja

Urmo Soonvald
Delfi ja ajalehe Eesti Päevaleht peatoimetaja

Urmo Soonvald
Delfi ja ajalehe Eesti Päevaleht peatoimetaja
Tervituskohv
SPORT JA MEEDIA
Timo Lumme: rahvusvaheline spordi marketing ROK ja NIKE
Ettekanne on inglise keeles.
Urmo Soonvald ja Heili Teder: uue aja sisuloome – spordivõistluste korraldamine
Pöördumatult on möödas aeg, mil spordiajakirjandus tähendas vaid teksti või teksti koos fotoga. Lugude juurde lisatud video või mõni muu interaktiivne element on samasugune ajakirjandusliku progressi osa nagu videokohtunikud pallimängudes. Delfi Meedia on nihutanud sisu loome internetist või paberlehtedest välja, korraldades üritusi ralliradadel, korvpallisaalis, hoki- või tenniseplatsil.
Marko Kaljuveer: kõik algab meediaõigustest
Ettekandes jagab Marko kogemusi oma 25-aastasest tööajast, mil ta on vedas suuri rahvusvahelisi teleprojekte koostöös nii Euroopa Ringhäälingute Liidu(EBU) kui Discovery Groupi Eurospordiga.
Ettekanne on kinnitamisel
Allar Levandi: mida see tähendab spordile betting firmade sisenemine valdkonda?
Energiapaus
SPORTLASTE ÕIGUSED
Merike Anderson: mis saab siis, kui agent on oma töö teinud?
Anderson räägib konverentsil mängijaõiguste praktilisest poolest - mis saab siis, kui agent on uue tööandja leidnud. Kas kõik on alati nii ilus kui lepingust paistab?
Margus Hunt: kas NFL on American Dream?
Kuidas saadakse maailma suurima spordiliiga professionaalseks sportlaseks? Mis on Ameerika jalgpall? Kas see on sport või äri?
LÕUNA
SPORT – KAS ETTEVÕTLUS VÕI HEATEGEVUS?
Vestlusring
Kas spordi toetamine on äri või heategevus? Millised on spordivaldkonna erilised eelised võrreldes teiste aladega?
MIDA NAISED TAHAVAD?
Nele Laev: naised, sport ja turundus
Nele räägib naistest ja nende kohast sporditurunduses. Ta toob häid näiteid Havasi grupi kogemustest ning toetudes oma kogemustele annab inspiratsiooni turundajatele ja jagab mõtteid turul olevatest võimalustest.
Merle Viirmaa: klaaslagede purustamisest juhtimiscoachi pilgu läbi
- väljakutsed - erinev kohtlemine, vastakad ootused, erinevad mõtlemismudelid, ebakindluse müüt, riskifaktorid - takistavad harjumused - meeldimishaigus, perfektsionism, enese vähendamine - võimalused, kuidas minna läbi klaaslae
AJASTU MÄRGID
COCA COLA rahvusvaheline konsultant (Pariis 2024 /Milano 2026) Olümpiapartnerlus muutuvas maailmas
OM koostöö, kuidas olla väljas viisakalt ja säästlikult. Ajastu märgid – keskkonnasäästlikkus, kestlikkus, tervislikkus – kust tuleb kasu, miks on mõistlik seal sees olla? Roheline, roheline, roheline. Nõue, mitte palve. Ettekanne on inglise keeles.
Konverentsi lõpetamine ja loosimine
Eelmise aasta konverentsi järelvideo
Spordi aastakonverents 2024
Soodushind 299€ (358.80€ km-ga) kuni 31.10.2023
Täishind 399€ (478.80€ km-ga)






























Kontaktid
Laine Randjärv
Programmijuht
[email protected]
+372 530 44808
Liina Aru
Projektijuht
[email protected]
+372 5559 1230
Eliise Nikopensius
Sponsor
[email protected]
+372 553 1442
Age Liiv
Sponsor
[email protected]
+372 5866 6496
