Spordi Aastakonverents 2024

VÕIDU HIND

2023. aasta veebruaris toimus Äripäeva ja Eesti Olümpiakomitee koostöös esimene Spordijuhtimise Aastakonverents. Konverents kompas piire igas mõttes. Räägiti sportlase ja treeneri vahelistest suhetest, treeneri eetikast, spordimaailma väärtustest ja isiklikest valusatest kogemustest. Konverentsi lõppedes oli kõigil tunne, et sündmus oli edukas ning leiti, et sellest võiks saada iga-aastane traditsioon ning et tuleb käsitleda teemasid, mis on spordiülesed, kuid mõjutavad ka spordivaldkonda tervikuna.

Nii sündiski plaan liikuda koos spordiga ettevõtlusmaailma. Räägime spordi ja ettevõtluse suhetest erinevates võtmetes: sport kui äri, sport ja äri, spordiäri ning ettevõtlus kui sport. 

Ootame sellelgi korral põnevaid esinejaid nii Eestist kui ka kaugemalt, nii spordi- kui ka ettevõtlusmaailmast. 

Väliskülalistest tuleb kogemusi jagama endine Rahvusvahelise Olümpiakomitee ROK-i televisiooni- ja turundusteenuste tegevdirektor Timo Lumme, kes aastaid vastutas ROK-i ülemaailmse sponsorlusprogrammi eest. Samuti on konverentsile tulemas maailmakuulsa ettevõtte Coca-Cola Company esindaja, kes tutvustab tulevaste olümpiamängudega (Pariis 2024 / Milano 2026) seotud sponsorluse plaane. Unikaalne külaline on Ameerika profijalgpallur Margus Hunt, kellel on olnud võimalus võistelda maailma kõige edukamas liigas, milleks on National Football League (NFL). 

Oma mõtteid jagavad Eesti sportlased ja ettevõtjad ning meedia eksperdid. Esinema tulevad Allar Levandi, Are Altraja, Merike Anderson, Marko Kaljuveer, Mati Lilliallik, Erich Teigamägi, Nele Laev, Karl Multer, Merle Viirmaa jpt. Konverentsipäeva juhib Raul Rebane

Kindlasti paneme esinejaid proovile ka teravates debattides. Arutleme, kui kallis on võit – seda nii emotsionaalses kui ka materiaalses võtmes. 

Konverentsi põhiteemad on järgmised:

  • spordi- ja meediaõigused,
  • kihlveofirmad kui sponsorid – eetiline dilemma,
  • sportlaste õigused ja võimalused,
  • sport ettevõtluses – on see äri või heategevus,
  • naised spordis – millised ootused on naistel nii sportlaste kui ka tarbijatena,
  • ajastu märgid, jätkusuutlikkus spordis – sündmused, organisatsioonide käitumine ja kuidas jätkusuutlikkus on sponsorlust muutnud.

Konverentsile on oodatud spordivaldkonna arendajad: spordijuhid, spordivaldkonna toetajad, ettevõtjad ja turundajad, spordiametnikud, treenerid ja sportlased.

ESINEJAD

Raul Rebane

Meediaekspert ja konverentsi moderaator

Margus Hunt

Ameerika jalgpallur, edukas eestlane

Timo Lumme

Endine Rahvusvahelise Olümpiakomitee televisiooni- ja turundusteenuste tegevdirektor

Allar Levandi

Eesti kahevõistleja, treener, olümpiamedali võitja ja ettevõtja

Marko Kaljuveer

Spordiajakirjanik ja spordi suursündmuste meedia peaprodutsent

Nele Laev

Loovagentuuri Havas Creative OÜ tegevjuht

Karl Multer

Tabasco tegevjuht

Mati Lilliallik

Rahvusvaheliste ja rahvaspordiürituste algataja ja korraldaja

Merle Viirmaa

Juhtimiscoach

Are Altraja

Ettevõtja, Sportlandi asutaja ja omanik

Heili Teder

Delfi Meedia elamusturunduse ja turundusosakonna juht

Erich Teigamägi

Ettevõtja ja Eesti Kergejõustiku Liidu president

Merike Anderson

Eesti edukaim naiskorvpallur

Harri Ojamaa

FIFA-litsentseeritud jalgpalliagent ja Trequartista Football Management asutaja

Urmo Soonvald

Delfi ja ajalehe Eesti Päevaleht peatoimetaja

PROGRAMM
09:30 - 09:50

Tervituskohv

09:50 - 10:00

Raul Rebane: päevajuhi tervitus

Raul Rebane Raul Rebane

SPORT JA MEEDIA

10:00 - 10:45

Timo Lumme: rahvusvaheline spordi marketing ROK ja NIKE

Ettekanne on inglise keeles.

Timo Lumme Timo Lumme
10:45 - 11:05

Urmo Soonvald ja Heili Teder: uue aja sisuloome – spordivõistluste korraldamine

Pöördumatult on möödas aeg, mil spordiajakirjandus tähendas vaid teksti või teksti koos fotoga. Lugude juurde lisatud video või mõni muu interaktiivne element on samasugune ajakirjandusliku progressi osa nagu videokohtunikud pallimängudes. Delfi Meedia on nihutanud sisu loome internetist või paberlehtedest välja, korraldades üritusi ralliradadel, korvpallisaalis, hoki- või tenniseplatsil.

Urmo Soonvald Urmo Soonvald
Heili Teder Heili Teder
11:05 - 11:30

Marko Kaljuveer: kõik algab meediaõigustest

Ettekandes jagab Marko kogemusi oma 25-aastasest tööajast, mil ta on vedas suuri rahvusvahelisi teleprojekte koostöös nii Euroopa Ringhäälingute Liidu(EBU) kui Discovery Groupi Eurospordiga.

Marko Kaljuveer Marko Kaljuveer
11:30 - 11:45

Ettekanne on kinnitamisel

11:45 - 12:10

Allar Levandi: mida see tähendab spordile betting firmade sisenemine valdkonda?

Allar Levandi Allar Levandi
12:10 - 12:30

Energiapaus

SPORTLASTE ÕIGUSED

12:30 - 12:45

Harri Ojamaa: kuidas ostetakse ja müüakse sportlasi?

Harri Ojamaa Harri Ojamaa
12:45 - 13:00

Merike Anderson: mis saab siis, kui agent on oma töö teinud?

Anderson räägib konverentsil mängijaõiguste praktilisest poolest - mis saab siis, kui agent on uue tööandja leidnud. Kas kõik on alati nii ilus kui lepingust paistab?

Merike Anderson Merike Anderson
13:00 - 13:30

Margus Hunt: kas NFL on American Dream?

Kuidas saadakse maailma suurima spordiliiga professionaalseks sportlaseks? Mis on Ameerika jalgpall? Kas see on sport või äri?

Margus Hunt Margus Hunt
13:30 - 14:30

LÕUNA

SPORT – KAS ETTEVÕTLUS VÕI HEATEGEVUS?

14:30 - 15:10

Vestlusring

Kas spordi toetamine on äri või heategevus? Millised on spordivaldkonna erilised eelised võrreldes teiste aladega?

Erich Teigamägi Erich Teigamägi
Karl Multer Karl Multer
Are Altraja Are Altraja
Raul Rebane Raul Rebane

MIDA NAISED TAHAVAD?

15:10 - 15:25

Mati Lilliallik: kuidas tuua naisi ja peresid spordi juurde?

Mati Lilliallik Mati Lilliallik
15:25 - 15:45

Nele Laev: naised, sport ja turundus

Nele räägib naistest ja nende kohast sporditurunduses. Ta toob häid näiteid Havasi grupi kogemustest ning toetudes oma kogemustele annab inspiratsiooni turundajatele ja jagab mõtteid turul olevatest võimalustest.

Nele Laev Nele Laev
15:45 - 16:00

Merle Viirmaa: klaaslagede purustamisest juhtimiscoachi pilgu läbi

- väljakutsed - erinev kohtlemine, vastakad ootused, erinevad mõtlemismudelid, ebakindluse müüt, riskifaktorid - takistavad harjumused - meeldimishaigus, perfektsionism, enese vähendamine - võimalused, kuidas minna läbi klaaslae

Merle Viirmaa - juhtimiscoach Merle Viirmaa - juhtimiscoach

AJASTU MÄRGID

16:00 - 16:45

COCA COLA rahvusvaheline konsultant (Pariis 2024 /Milano 2026) Olümpiapartnerlus muutuvas maailmas

OM koostöö, kuidas olla väljas viisakalt ja säästlikult. Ajastu märgid – keskkonnasäästlikkus, kestlikkus, tervislikkus – kust tuleb kasu, miks on mõistlik seal sees olla? Roheline, roheline, roheline. Nõue, mitte palve. Ettekanne on inglise keeles.

Coca-Cola Coca-Cola
16:45 - 17:00

Konverentsi lõpetamine ja loosimine

Eelmise aasta konverentsi järelvideo

REGISTREERUMINE

Spordi aastakonverents 2024

Soodushind 299€ (358.80€ km-ga) kuni 31.10.2023

Täishind 399€ (478.80€  km-ga)

TOETAJAD

Kontaktid

Laine Randjärv
Programmijuht
[email protected]
+372 530 44808

Liina Aru
Projektijuht
[email protected]
+372 5559 1230

 

Eliise Nikopensius
Sponsor
[email protected]
+372 553 1442

Age Liiv
Sponsor
[email protected]
+372 5866 6496

Kutsu agent appi!

Millise teenuse osaga saame aidata?
Kuidas Sinuga ühendust saada?
Soovid oma ideed täpsustada?